VULCANIZARE –SERVICII ROȚI
____

In prezent, termenul de vulcanizare este oarecum depasit atunci cand apelam de fapt la un serviciu dedicat rotilor si anvelopelor. Termenul de vulcanizare defineste in fapt un proces chimic care presupune transformarea cauciucului natural sau a polimerilor corespunzători prin adiția de sulf, pentru a se obține produși mult mai rezistenți și mai elastici. Materialele vulcanizate sunt mai puțin lipicioase și au proprietăți mecanice și de rezistență chimică superioare.

Concret in cazul anvelopelor, termenul vulcanizare defineste o parte a procesului tehnologic prin care este fabricata anvelopa si in particular un procedeu tehnic prin care anumite defecte ale anvelopelor se pot remedia. Prin urmare, atunci cand spunem ca mergem la vulcanizare avem de fapt nevoie de un complex de servicii aferent rotilor ( prin roti definim ansamblul dintre anvelopa si janta).

Service-ul de roti trebuie sa asigure urmatoarele activitati:

  • calarea (suspendarea) autovehicului;
  • demontarea si montarea rotilor;
  • demontarea si montarea anvelopelor;
  • echilibrarea rotilor ;
  • indreptarea ( redresarea ) jantelor ;
  • reconditionarea anvelopelor (repararea penelor, regrovarea anvelopelor- care inseamna refacerea adancimii profilului de rulare, dar numai la anvelopele care sunt special construite in acest scop)
  • clutarea anvelopelor –montarea unor „cuie” in profilul anvelopelor de iarna special construite pentru acest lucru;
  • refacerea presiunii in anvelope si efectuarea presiunii cu azot ;
  • depozitarea anvelopelor – tyre hotel ;
  • servicii de management a rotilor si anvelopelor pentru clientii cu parcuri de autovehicule.

Toate activitatile enumerate mai sus au enuntate proceduri certificate de un sistem de asigurare a calitatii serviciilor ISO 9001 si sunt efectuate de catre persoane calificate in acest scop.

Procedura corectă de reparare a anvelopei trebuie să includă demontarea acesteia de pe janta pentru o examinare riguroasă în vederea detectării eventualelor deteriorări şi utilizarea unor echipamente de vulcanizare pentru repararea anvelopelor perforate, în cazul în care, conform normelor, acestea mai pot fi reparate.

Un tehnician va sta la dispozitie pentru a:

  • asigura conformitatea cu procedurile de asamblare, dezasamblare, echilibrarea și umflarea anvelopei și înlocuirea sistematică a valvei;
  • verifica starea internă a anvelopei, detectând orice daune care nu sunt vizibile la suprafață;
  • asigura că anvelopa este corect remontată, optimizând manipularea și confortul;
  • asigura conformitatea cu regulile producătorului și normelor juridice în alegerea anvelopelor: structura, dimensiunea, indicele de viteză, indicele de sarcină și categoria vehiculului;
  • asigura conformitatea cu presiunea de utilizare prevăzută de constructorul vehiculului sau producătorul de anvelope;
  • va lua în considerare instrucțiunile de asamblare și avertizările de pe pereții laterali ai anvelopelor (direcția de rotație sau cea de asamblare);
  • va lua în considerare caracteristicile specifice ale anvelopelor (înălțimea secțiunii joase, run-flat, cu etansare automată, etc.);
  • strange prezoanele / piulitele rotilor la cuplurile prevazute pentru fiecare autovehicul.

Recomandari referitoare la utilizarea corectă a anvelopelor

 

  1. Înainte de a fi montate pe mașină anvelopele de vară/iarnă, acestea trebuie verificate de un specialist.
  2. Pe durata exploatarii verii/iernii anvelopele trebuiesc verificate de mai multe ori sub aspectul uzurii, deformarilor si a presiunii;
  3. Anvelopele de vară se montează pe mașină atunci când temperatura crește peste 7° C, iar anvelopele de iarnă se montează când temperaturile scad sub această valoare.

Exemplu : La temperaturi peste 7° C, pe un carosabil umed acoperit cu apă, un autovehicul rulând cu o viteză de 80 km/h, dotat cu ABS și anvelope de vară se va opri după o distanță de frânare de cca. 35 m, pe când, același autovehicul, dotat cu anvelope de iarnă, va avea o distanță de frânare mai mare cu cca 6 m.

  1. Nu se vor monta niciodată pe aceeași axă anvelope cu grad de uzură diferit.
  2. Nu se va folosi anvelope de vară combinate cu anvelope de iarnă.
  3. Vara se poate echipa autovehiculul cu jante de oțel sau de aliaj aluminiu; iarna, jantele de aliaj corodează mai ușor și se deteriorează mai repede din cauza gropilor acoperite cu zăpadă, gheață sau apă, din acest motiv iarna este recomandată utilizarea jantelor de oțel.
  4. Nu se vor folosi anvelope cu adâncimea profilului mai mică de 4 mm. Anvelopa oferă siguranță doar atunci când adâncimea canalelor căii de rulare indică cel puțin 4 mm. Limita minim admisa de legiutor pentru anvelopele de vara este de 1,7 mm. Anvelopele de constructie actuala au prevazute intre caneluri martori de uzura. In cazul in care uzura caii de rulare a ajuns la acesti martori anvelopa trebuie inlocuita.
  5. Acordă atenție deosebită presiunii din anvelope, în general vara presiunea trebuie să fie mai mică cu 0,2 bari față de presiunea din anvelopele de iarnă.
  6. Nu se va accelera,sau a nu se frâna și nu vira brusc; se evită astfel pierderea aderenței si deci pierderea stabilitatii autovehiculului;
  7. Dupa montarea unui set de anvelope noi este recomandat sa se verifice cat mai des starea acestora si eventual sa se faca verificarea echilibrarii rotilor dupa un parcurs de circa 500 km;
  8. Rotile echipate cu anvelope de vara se vor roti cu regularitate între ele, la un interval de 8.000 - 10.000 km.
  9. Efectuarea presiunii cu azot pentru a avea asigurata o presiune cat mai constanta in anvelope odata cu variatia cat mai mare a temperaturii acestora, dar si pentru a se asigura o durata mai mare de exploatare;
  10. Depozitarea anvelopelor pe durata extrasezon se va face in spatii aerisite, ferite de razele solare , de intemperii sau praf. Pozitionarea acestora in depozitare trebuie sa fie la fel ca in pozitia fireasca de rulare- adica in pozitie verticala si nu suprapuse .

De ce este necesara echilibrarea rotilor

Anvelopa impreuna cu janta nechilibrate provoacă vibraţii, ceea ce poate duce la uzura neuniformă a anvelopei, precum şi uzura inutilă a suspensiilor autovehiculului și nu în ultimul rând la oboseală prematură a conducatorului auto. Anvelopele se echilibreaza când sunt montate pe roţi pentru prima dată sau când sunt remontate în urma unor reparaţii. Echilibrarea anvelopelor trebuie verificat încă de la primul semn de vibraţii sau oscilaţii.

 

Aceasta operatiune se efectueaza pe masini speciale care tin cont de :

  • dimensiunea jantei –latimea acesteia
  • dimensiunea anvelopei
  • tipul jantei – otel sau aliaj
  • modelul jantei de aliaj – pentru contragreutati cu clema sau pentru adezivi

 

De ce este necesar umflarea anvelopelor cu azot?

 

Avantaje:

  • evitarea procesului de oxidare a elementelor pneului;
  • diminuarea scurgerilor prin microfisurile pneului;
  • diminuarea gradului de uzura al pneului;
  • cresterea gradului de eficienta la temperatura si astfel cresterea gradului de aderenta;
  • diminuarea vibratiilor si sunetului la contactul cu carosabilul.

 

Explicatii:

Azotul in raport cu aerul are un coeficient de dilatare volumic mai mic si prin urmare la variatia semnificativa a caldurii anvelopei aceasta isi va mentine presiunea la valoarea initiala.

Cu alte cuvinte, azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Acest lucru ii ajuta pe soferi mai ales pe timp de vara, cand variatiile de temperatura dintre zi si noapte sunt notabile iar o anveolpa care ruleaza si se incalzeste de la razele soarelui, prin rulare, de la sistemul de franare sau de la calea de rulare poate atinge o temperatura cu 50°-70°decat cea la care a fost efectata presiunea initiala .

 

Din cauza lipsei umiditatii din azotul cu care se umfla cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit deloc. Cele din tabla nu ruginesc pe interior, iar cele din aliaj nu vor fi oxidate. Si deoarece este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului din care sunt facute anvelopele. Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei. Prin urmare, si acest lucru contribuie la faptul ca presiunea ramane constanta.

 

Modul in care se comporta azotul la comprimare determina, totodata, o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile din asfalt vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu exista studii in acest sens, soferii care isi umfla rotile masinilor cu azot sustin ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Aceast lucru s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot, care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.

 

DEPOZITAREA ANVELOPELOR – HOTEL ANVELOPE

 

Conceptul de hotel anvelope este un serviciu de depozitare a anvelopelor de la un schimb sezonier la altul oferit de service-ul nostru acelor clienti care nu detin un spatiu suficient sau un spatiu neadaptat unor cerite specifice anvelopelor .

Pentru siguranta dumneavoastra si a celorlalti participanti la trafic este recomandat sa aveti doua seturi de anvelope: anvelope de vara pentru anotimpurile calde si anvelope de iarna pentru anotimpurile reci.

Depozitarea anvelopelor indiferent de anotimp poate deveni problematica daca nu aveti spatiul necesar in garaj, in subsolul blocului sau chiar in balcon.

In acest sens anvelopele sunt preluate de la client in baza unui proces verbal intocmit in cel putin doua exemplare in care sunt consemnate toate datele de identificare ale clientului si ale autovehicului de pe care sunt demontate, precum si toate datele privind caracteristicile constructive ale anvelopelor : marca, profil, dimensiune, an de fabricatie (DOT), gradul de uzura al anvelopei (adancimea profilului caii de rulare), cantitatea anvelopelor lasate spre depozitare, iar daca anvelopele sunt lasate impreuna cu jantele acest lucru se specifica in procesul verbal (roti complete).

In procesul verbal se specifica in rubrica observatii daca anvelopele lasate spre depozitere prezinta urme de deformare sau uzuri anormale.

Procesul verbal este semnat de catre un reprezentant al service-ului si stampilat, iar un exemplar este predat cientului.

Anvelopele astfel predate sunt etichetate in mod individual cu datele din procesul verbal in scopul identificarii fara nici un dubiu si sunt apoi depozitate in conditii de siguranta pe rafturi special amenajate. Este asigurata astfel depoztarea in conditii ferite de radiatii solare, intemperii, praf, deformari sau substante care pot deteriora cauciucul.

Anvelopele sunt pastrate pe rafturi in pozitie verticala si nu suprapuse unele peste altele evitandu-se in acest fel deformarea lor pe timpul depozitarii.

Locul setului de anvelope lasat in depozitare este apoi inregistrat intr-o baza de date pe calculator, astfel incat scoaterea acestora din depozit sa fie efectuata in cel mai scurt timp (identificarea setului de anvelope sa fie unica).

 

Avantaje:

  • Pastrarea in siguranta a anvelopelor
  • Depozitarea intr-un mediu optim
  • Economie de spatiu pentru depozitare
  • Prelungirea duratei de viata a anvelopelor

 

Ai obosit sa tot cari anvelopele? Iti lipseste spatiul de depozitare? Avem solutia !!!

 

Servicii incluse in pret:

  • Depozitare                                                                                    
  • Etichetare
  • Verificarea benzii de rulare
  • Verificarea adancimii canelurilor
  • Verificare carcasa
  • Verificarea presiunii pentru anvelopele cu janta


0251-415-122

PROGRAMĂRI TELEFONICE